Motor Club Terrassa

Sant Llorenç del Munt

Mobirise Website Builder

Sant Llorenç del Munt

Des de bon començament el Trial de Sant Llorenç destacà per la bellesa dels paratges que recorria, la bona organització i la qualitat de les zones marcades. Tradicionalment, era la quarta prova de la temporada internacional i es corria cap al mes de març un cop disputats els trials d’Irlanda, Anglaterra i Bèlgica el mes de febrer (sovint en condicions de fred, neu o pluja intensos), amb la qual cosa era el primer trial de l’any amb sol i clima benigne. Normalment, hi assistien milers d’afeccionats, tant a peu com en motocicleta per a poder seguir tot el recorregut i veure els pilots en totes les zones. 

Fins al seu canvi d’ubicació el 1981, la sortida era a Matadepera (Vallès Occidental) sovint a la urbanització Can Marcet, on els pilots disposaven d’un parc tancat instal·lat a l’esplanada que hi havia davant el restaurant Cavall Bernat. El recorregut típic era d’uns 45 quilòmetres entre els termes de Matadepera i Rellinars, on es distribuïen al voltant de 25 zones. D’aquestes, moltes eren famoses entre els afeccionats per la seva bellesa i dificultat, com ara les del Gos Mort, Pont de la Riba, Reietó, Ratolí o Casa Vella. Atès el terreny accidentat del Parc de Sant Llorenç, la majoria de les zones constaven de forts desnivells amb poca adherència, provocada per l’abundant pedra solta i conglomerat, combinat amb grans roques i terra argilosa. Hi havia també força zones d’aigua, travessant torrents i rieres, i zones boscoses amb terreny humit i pendents relliscosos. La dificultat de les zones feia d’aquest trial un dels més tècnics del campionat del món, i una victòria hi era molt valorada.

About

Follow Us
Help

Extensions

No Code Website Builder