Des de bon començament el Trial de Sant Llorenç destacà per la bellesa dels paratges que recorria, la bona organització i la qualitat de les zones marcades.
Tradicionalment, era la quarta prova de la temporada internacional i es corria cap al mes de març un cop disputats els trials d’Irlanda, Anglaterra i Bèlgica el mes de febrer (sovint en condicions de fred, neu o pluja intensos), amb la qual cosa era el primer trial de l’any amb sol i clima benigne. Normalment, hi assistien milers d’afeccionats, tant a peu com en motocicleta per a poder seguir tot el recorregut i veure els pilots en totes les zones.
Fins al seu canvi d’ubicació el 1981, la sortida era a Matadepera (Vallès Occidental) sovint a la urbanització Can Marcet, on els pilots disposaven d’un parc tancat instal·lat a l’esplanada que hi havia davant el restaurant Cavall Bernat. El recorregut típic era d’uns 45 quilòmetres entre els termes de Matadepera i Rellinars, on es distribuïen al voltant de 25 zones. D’aquestes, moltes eren famoses entre els afeccionats per la seva bellesa i dificultat, com ara les del Gos Mort, Pont de la Riba, Reietó, Ratolí o Casa Vella. Atès el terreny accidentat del Parc de Sant Llorenç, la majoria de les zones constaven de forts desnivells amb poca adherència, provocada per l’abundant pedra solta i conglomerat, combinat amb grans roques i terra argilosa. Hi havia també força zones d’aigua, travessant torrents i rieres, i zones boscoses amb terreny humit i pendents relliscosos. La dificultat de les zones feia d’aquest trial un dels més tècnics del campionat del món, i una victòria hi era molt valorada.
No Code Website Builder